Kingston

17 juni 2019 - Kingston, Canada

Kingston ligt aan het Ontariomeer. Dit meer ligt op de grens van Canada en de USA. Het meer heeft een oppervlakte van 19.009 km² en is op sommige plekken wel 244 meter diep. We hebben dit meer al eerder bewonderd, aan het begin van onze reis in Toronto en bij de Niagara Falls. De punt van het meer mondt uit in de Saint Lawrence River. En ook die is ons inmiddels bekend. 💦🐳.

Bij Kingston start ook het gebied van Thousand Islands. Eigenlijk bestaat dit gebied uit ongeveer 1860 eilanden. Sommigen groot en bewoond, anderen klein, bestaand uit bijna alleen rotsen. Een eiland mag zich overigens niet zomaar eiland noemen. Er zijn regels om de titel eiland te krijgen. Een eiland moet groter zijn dan 960 cm², het moet 365 dagen per jaar boven het water uitsteken en er moet minimaal 1 levende boom staan. Wij vragen ons dan direct af hoe dit in een schrikkeljaar gaat?!

Anyway, na ons ontbijt met pancakes gaan we Kingston bezoeken. Bij de Tourist Information horen we dat er vandaag (helaas) maar één boottocht is die alleen langs de kust van Kingston vaart. Wij willen graag iets meer zien van de Thousand Islands dan alleen dat. Kayakken een optie? Op dit moment staat het water in het meer superhoog, hoger dan ooit en er dreigt overstromingsgevaar. Kayakken is dus misschien op dit moment niet heel verstandig.

We besluiten de voeten (en de rest) droog te houden en lekker door de stad te wandelen. Het is geweldig lekker weer, dus heerlijk om buiten te zijn. Kingston is een leuk stadje met veel prachtige gebouwen van kalkzandsteen. Kingston is niet voor niets Limestone City (kalkzandsteen stad, dit gesteente werd gehouwen door de gedetineerden van Kingston gevangenis). Er heerst een relaxte sfeer. Leuke haven, gezellige straatjes. Fijne terrasjes en superlekkere fish and chips😋. To share uiteraard😆.

We hebben de camper buiten de stad geparkeerd en wanneer we terug lopen, lopen we bij toeval langs het grasveld wat dienst gedaan heeft als filmset voor de bekende serie “De Teletubbies”. Hoe leuk is dat?!😱😆

Op de terugweg naar de campgroud komen we alwéér langs een Outlet Center. Niet te doen hier. En aangezien Marieke niets heeft om aan te doen, stoppen we nog een keer. Fijn dat we bij deze Outlet nu eindelijk door hebben waar die stroomkabel in onze camper goed voor is. En wij maar 5 wekenlang ons scheel betalen aan brandstof?!?

Zo’n heerlijke dag moet heerlijk beëindigd worden: burgers van de firepit😱🎉🎊😋😆. Grappig detail: als we een keer een avondje Netflixen, kijken we de serie Ozark. Zo heten onze stoelen hier ook!! Houd op met mij hoor, het moet niet gekker worden🤓.

1. Brigitte:
    18 juni 2019
    Heerlijk dagje weer zo te lezen 😍
  2. Riek:
    18 juni 2019
    Nu je merkt wel dat je in 5 weken de camper aardig kent en waar alles voor dient. Daar is de aardigheid en spanning nu vanaf Shoppen hoeft ook niet meer. En zo ga je strepen om weer zin te krijgen om Naarden polder te gaan🤔😴😉
    Leuk weer heel andere plaatjes Zo hebben we al samen een hele mooie reis met jullie gemaakt!!!!! En nu ga ik gympen 😘🏃👋
  3. Marianne van Lokven:
    18 juni 2019
    Genieten weer van jullie verhaal, maar ook weer van de mooie foto's!
  4. R Kers:
    19 juni 2019
    Oh gut.. die fiets in die boom!!!:-) leuk!!!
    Is E.T met z'n fietsje langsgekomen? Wat gaaf!
  5. Albert Smit:
    20 juni 2019
    Dat lucht fietsers daar ook waren!! schijnbaar zijn ze overal. Weer een prachtige dag. Een goede foto is op een dergelijke reis onmisbaar.