Memorial Day in Boston

27 mei 2019 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Een reisdag. Maar het is ook een nationale feestdag, Memorial Day. Men verwacht drukte om Cape Cod af te komen. Verder gaat het het weer een prachtige dag worden maar wordt er voor morgen minder mooi weer verwacht. We hadden daarom gister al besloten ons programma van vandaag en morgen om te ruilen. Vandaag Boston, morgen een relaxdag in/rond de camper.

Vandaag breken we dus op tijd op en vertrekken naar Boston. Het is inderdaad erg druk, want veel Amerikanen gaan op tijd naar huis na een lang weekend zee en strand. Ruim anderhalf uur later dan gepland komen we aan bij het treinstation Riverside, zo’n 45 “treinminuten” buiten Boston. Linda parkeert onze camper keurig in 2 vakken (en we betalen dus ook (via een website😱) voor 2 plekken, want met deze lengte moet je wel op 2 plekken staan) en stappen in de stoptrein naar Boston Common. Bij Boston Common ligt een groot stadspark. En ieder jaar met Memorial Day steken vrijwilligers Amerikaanse vlaggen 🇺🇸in het gazon. Voor iedere gesneuvelde soldaat uit de staat Massachusetts, sinds the Revolutionary War, een vlag. Dat zijn er inmiddels meer dan 37000. Erg indrukwekkend!

De sfeer in Boston is feestelijk 🎉. Te vergelijken met bijvoorbeeld Koningsdag of Bevrijdingsdag. Straatartiesten, standjes met eten en drinken en mensen op terrassen of zittend op het gras in het park en op bankjes. We wandelen vanuit het park de Freedomstrail. Een route door de stad langs verschillende hoogtepunten in de stad. En ook hier weer heel oud en heel nieuw vredig naast elkaar. Het leukst vinden wij de sfeer rondom Quincy en North Market. Veel lekker eten vanuit de hele wereldkeuken. Het is er gemoedelijk, vriendelijk en vrolijk.

Hier is ook het café dat dienst gedaan heeft als filmlocatie voor de serie Cheers uit het jaar Kruik.

We eten de Boston Cream Pie omdat we het leuk vinden om te proeven van dingen die echt van  de streek zijn. De Cream Pie lijkt wat op tiramisu, maar iets vlakker van smaak.

Verder leuk om nog even te melden dat de USA een echt M&M-land is. Er zijn enorm veel verschillende soorten en smaken (check de foto). Uiteraard proberen we ze allemaal 😋.

Terwijl we terug lopen naar een station waar The Green Line komt, komen we een zwerver met een winkelwagen tegen waar we wel erg om moeten lachen. Hij heeft op alles en iedereen commentaar, zegt tegen het amfibievoertuig dat The Ducktour heet en toeristen door de stad rijdt en vaart steeds “quack quack” en zucht en steunt luid omdat zijn winkelwagen zooooo zwaar is en hij dat ding steeds moet duwen. Check het filmpje maar eens waar je ‘m moeizaam door het beeld ziet rollen 😁.

Bij terugkomst bij de camper, blijken we aan alle kanten ‘ingeparkeerd’ te staan. Maar Linda draait haar hand er niet voor om en terwijl Marieke gidst en spiegels van ander auto’s inklapt, rijdt ze de camper er zonder problemen uit. Op naar de camping (zonder wifi!!!) en naar een relaxdag morgen.

1. Jolanda:
    30 mei 2019
    Nou zeker indrukwekkend die vlaggetjes! Mooie stad Boston. Super leuke foto’s weer 📸
  2. Ben Kers:
    30 mei 2019
    Wel heel indrukwekkend om mee te maken?
  3. Ilona:
    30 mei 2019
    Wat een prachtige foto’s, en wat gaaf om mee te maken.