Belfast

1 juni 2019 - Belfast, Maine, Verenigde Staten

Nog steeds Premium Ocean Front en daar moet je dan natuurlijk gebruik van maken. We zetten de wekker om 5.30 uur!! (zonsopgang) en kijken vanuit bed naar buiten. Uiteraard ontbijten we ook buiten. De eieren moeten op, niet omdat ze bijna over datum zijn, maar omdat de doos te groot is of we teveel in de koelkast hebben...😆. Hoe dan ook, het wordt scrambled eggs vandaag.

Het plan is om te gaan zoeken naar een walvistocht. Een heel eerlijke meneer bij het informatiecentrum zegt dat het leuk is zo’n boottocht, maar dat 80% geen walvis ziet.

We besluiten later onze reis, in Canada, voor de walvissen te gaan en nu wat rond te lopen in Belfast. Schattig havenstadje. Mét kerstwinkel🤗🎄. Maar ook met een Ukulele Festival. Vallen wij even met onze neus in de boter😱😆.

Op zaterdag is er een Farmers Market. Een grote hal vol met standjes van plaatselijke boeren die hun waar te koop aanbieden. En dat is van alles. Van kaas, vlees, taart en kaarsen tot kant en klaar maaltijden en snacks als popcorn. Dit laatste wordt in grote vaten gepoft. Op de foto staat een vrouw bij zo’n vat. Gezien haar beschermende kleding slaan wij de popcorn over, kan nooit goed zijn wat ze in de vaten staat door te roeren. We lunchen daarom in een leuke originele Amerikaanse diner (inclusief oldtimer voor de deur) en delen een Tuna Melt. Een tosti met tonijnsalade en gesmolten kaas 😋😋.

Het is ons al meerdere keren opgevallen dat, wanneer een winkel of bijvoorbeeld een standje langs de kant van de weg open is, heel vaak de Nederlandse vlag wordt uitgehangen met hierop het woord ‘open’. Wij kunnen niet achterhalen wat nu de oorsprong is van dit gebruik. Bloed irritant dat we het niet weten, dus wie het weet mag het zeggen?!

Het is nog vroeg in de middag en dus trekken we met de camper er op uit en rijden een stuk langs de kust. Via de highway 1 rijden we door Camden (filmpje) naar Rockport Harbor. Leuke route, maar op een aantal plekken een erg slecht wegdek. Het servies in de kastjes staat behoorlijk te rammelen. Uit ervaring weten we dat het tegen een stootje kan, maar toch....

Vlak buiten Camden nog even een korte stop bij de bakery Red Barn voor wat lekkers voor vanavond. Je gelooft het niet, die bakery zit in een rode schuur!?!!😆 Op de campground aangekomen lopen we nog even over ons privé strand. Als heuse strandjutters struinen we langs het water en vindt Marieke een mooi stukje zeeglas. We komen er beide op uit dat het lijkt op ‘Cadillacsnoep’ 😆, euh... tijd voor wat lekkers.

Vanavond een rustig avondje in de camper, want het is wat gaan waaien en daardoor wat frisser. Gelijk even tijd om wat wasjes te draaien. De campground heeft een net washok met wasmachines en drogers waar je tegen betaling (met kwartjes) kunt wassen. Langst te kiezen wasprogramma is 30 minuten wassen voor $1,75 en 40 minuten drogen voor $1,25. Nee, niet ons gebruikelijke wasprogramma, maar ach...we zijn op vakantie, draaien wat vaker een wasje of gooien de kleding weg (want daar hadden we al rekening meer gehouden). Ondertussen bedenken we wat we morgen gaan doen 😁.

1. Brigitte:
    Beautiful 😍
  2. Majola:
    2 juni 2019
    Dat van die vlag kan ik ook nergens vinden, maar... gewoon even vragen? 😄
  3. R Kers:
    2 juni 2019
    die vlag.. vermoedelijk dat het van oorsprong Nederlanders zijn, die geëmigreerd zijn.
  4. Ilona:
    2 juni 2019
    😮onze mond valt open van al dat mooi’s.
  5. Albert Smit:
    4 juni 2019
    Hoe onze driekleur ver van huis is. Maar wel leuk om tegen te komen. Zijn het Hollanders die daar zijn???