Bye bye USA, hello Canada

5 juni 2019 - Saint-Nicolas, Canada

Beetje weemoedig rijden we weg uit Greenville, want wat was het gister fantastisch mooses te zien. Gelukkig gaan we op weg naar weer wat nieuws. Het is deze reis de eerste keer dat we veel kilometers maken zonder een mens te zien. Zo af en toe passeren we een klein dorpje, maar dat is het dan ook wel. Vlak voor de Canadese grens zien we nog even een moose, hij staat net op het punt om door zijn knieën te gaan om te drinken, maar schrikt van onze RV en kijkt op.

We stoppen heel even, dan begint hij te lopen en steekt de weg over, we maken nog snel een foto. We denken dat hij Amerikaans is en ons uit kwam zwaaien.

Trouwens, we hebben ook nog beren gezien, vossen, een heuse bever en herten. Maar dan wel allemaal opgezet of alleen hun vel, in de supermarkt in een van die mini dorpjes die we passeren. Beetje vreemd, maar ze verkopen er wel lekkere orange cranberry oatmealcookies, dat dan weer wel 😋😋.

Na dat we de Canadese grens overgestoken zijn, is alles ineens Frans. Even omschakelen,

We tanken nog even 130 liter!! en rijden door naar de campground. Valt een beetje tegen, dat kon ook niet uitblijven na al die supermooie plekken. Maar een prima plek om even snel wat wasjes te draaien, fikkie te stoken voor burgers en S’mores (ja...alwééer) en morgen door te rijden naar Trois Pistoles (ook wel Trois Pistolets 😜🥖) .