Quebec: te gek!! 😁☺️

12 juni 2019 - Québec City, Canada

Zo grijs en grauw de dag gister startte, zo zonnig en helderblauw start vandaag. Perfect weer om Quebec te ontdekken. Met de shuttle worden we in hartje stad afgezet. Goed onthouden waar we nu zijn, want vanavond om 18:30 uur worden we op dit punt ook weer opgehaald.

We lopen via Terrasse Dufferin (een houten promenade met een prachtig uitzicht over de St. Lawrence River) naar de Citadelle. Quebec is tegen een berg opgebouwd, hierdoor zijn er veel steile straten en trappen. Om bij de Citadelle te komen, moeten we eerst ongeveer 500 traptreden opklimmen. Best een klim dus. Beneden op de promenade zien we allemaal rugzakken en flesjes water liggen. Er is namelijk een schoolklas met een sportles bezig. In sportoutfits rennen kinderen de trappen op, krijgen een polsbandje om vervolgens de trappen weer af te rennen. Wij doen het rustiger aan. Ook omdat wij geen polsbandje krijgen 😜.

De Citadelle ligt op het hoogste punt, dus het uitzicht is hier helemaal mooi. Via een wandelpad wandelen we naar beneden en gaan de oude binnenstad in. Smalle straatjes met veel leuke boetiekjes en restaurantjes. We lopen door naar de haven en lopen van daaruit weer terug de berg op. Wij vinden de sfeer in Quebec gemoedelijk en vriendelijk. We zien veel kunst zoals bijzondere beeldhouwwerken en muurschilderingen. Ook is er veel groen in de stad door de vele parkjes. Zo hier en daar wel toeristisch, maar ja...wij zijn dan ook toerist😆.

Zo af en toe stoppen we om even iets te eten (en nog steeds delen we alle porties) of te drinken op leuke terrasjes. Onderweg zien we een meneer op een bankje zitten, die er waarschijnlijk al heel erg lang zit. Hij zou ook een niet geslachtsrijpe beluga kunnen zijn, gezien de kleur 🤔😱. Linda wordt bijna aan de kant geduwd door Maja de Bij waarop Linda vraagt “en wat wil jij nu dan”🤓. Nou ‘er bij’ dus😆🐝🕶 . Ook wordt ze, door een driftig gebarende, fanatieke Japanner met een tablet, aan de kant gemaand😱. Maar verder vermaken wij ons prima, maken wat leuke selfies (gekke bek in Quebec) en genieten van het heerlijke weer.

De shuttle haalt ons precies op het afgesproken tijdstip weer op en zet ons voor de camperdeur weer af. Mag ook wel, we hebben vandaag bijna 15 kilometer gelopen. Wij vinden Quebec te gek!!

1. Albert Smit:
    13 juni 2019
    Wat fijn om op de Citadel alles goed te kunnen bekijken. Onze citadel is niet zo hoog, maar wel kunnen we veel zien. De dag was goed gepland door jullie. Wat een goede vakantie.
  2. Bettie Jansen:
    13 juni 2019
    Elke ochtend is het een feestje om jullie nieuwe verslag te lezen!
    Genietse.
  3. Ilona:
    13 juni 2019
    Wat een gezellig verhaal. En grappige foto’s. Fijn om te lezen!
  4. Marianne van Lokven:
    14 juni 2019
    Weer een mooi verhaal,en voor vandaag de 10.000 stappen wel gehaald !