Toronto

17 mei 2019 - Toronto, Canada

Zo, en dan nu eerst een dagje Toronto. Met de hotelshuttle naar het vliegveld en dan met de trein naar Union Station. Onze eerste stop, de CN Tower, is al van ver te zien. Deze toren was tot 2010, met z’n 553 meter, de hoogte toren ter wereld. Wij gaan tot 346 meter, daar is de LookOut. Leuke plek om onze GoPro voor de eerste keer uit te proberen (nu maar hopen dat het steeds beter gaat). Kijk bij de video’s maar naar ons eerste (ultrakort) probeersel.

We lopen binnen én buiten wat rondjes, kijken door de glazen vloer naar beneden en stappen dan weer in de lift naar beneden. Op weg naar buiten komen we uiteraard door de CN Tower Shop. Marieke demonstreert met veel plezier aan jullie allemaal hoe je een onesie op de camping gebruikt 😂.

Het is fantastisch weer, dus door naar de St Lawrence Market. Wat een gezellige sfeer! Overigens is het overal in de stad gemoedelijk en gezellig. De stad is leuk aangekleed met veel tulpen en andere mooie bloemen. Overal zie je zitjes, in allerlei vormen en kleuren. De stad telt ook veel parkjes.

Even een pauze in onze 15 km tellende wandeltour door de stad. We stoppen in het parkje bij St James Cathedral. Overal rennen de squirrels je over de schoenen. Wie had gedacht dat deze beestjes uiterst intelligent zijn?? Ze spelen namelijk de hele dag hide and seek met de noten van een ander 😆. We zien hoe de één een noot opgraaft waarvan we net gezien hadden dat een ander ‘m verstopt had. Dit herhaalt zich de hele dag.

De kathedraal laat de ruimdenkendheid van Toronto goed zien. Overal zien we de regenboogvlag en er zijn speciale diensten over geaardheid en het geloof.

We wandelen weer verder. Op weg naar Kensington Market. Dat staat bekend om de veelzijdige en overheerlijke foodscene. Het is overigens geen markt, maar een gekke wijk met veel restaurantjes en terrasjes. Hoe verder we richting Kensington Avenue lopen, hoe meer we de ontwikkelingen van de afgelopen jaren zien en hoe de verschillende culturen samensmelten. We zien heel hoge flatgebouwen van banken naast heel kleine oude woonhuizen. Chinese, Tsjechische, Italiaanse, Nederlandse, Griekse, Amerikaanse en Caribische restaurantjes wisselen elkaar af.

We gaan bij Restaurant Kos op het terras zitten en bestellen Poutine. Een populair Canadees gerecht. Friet bedekt met kaas en gedrenkt in jus. Euh.... en dan nu iets bestellen dat we ook gaan opeten 😬...

Op de weg terug naar Union Station zien we steeds meer dat de vele dak- en thuisloze (die ook deze stad kent) echt midden op de stoep liggen. We zijn er nog niet achter waarom dat is 🤔. Dat het niet echt heel handig is, is wel duidelijk.

Onze afspraak met de camperverhuurder is al gemaakt. Dus morgenochtend gaan we ons huis op wielen ophalen... zo benieuwd!

1. Ilona:
    18 mei 2019
    Zo de eerste dag is al een belevenis! 😂😂Dat gaat wat worden. We zijn reuze benieuwd hoe het verder gaat☺️
  2. Laura Laella:
    Hahahaha o prachtig jullie 2 ook! Klinkt als een super dagje! ❤️
  3. Riek:
    18 mei 2019
    Wat een gebouwen en hoog. En dan nog zoveel dakloze mensen!! Er zal in zo'n grote stad ook wel veel armoe zijn Geen werk geen geld. En dan houd alles op. Dat is overal het zelfde. Maar jullie hebben ons de eerste indruk al laten zien . Leuk !!!
  4. R Kers:
    18 mei 2019
    Brrr, je moet geen hoogtevrees hebben, maar wel zeebenen.. zo hoog:-)
  5. Carla Langerak:
    18 mei 2019
    Mooie foto's! Ik mis alleen de onesie...
  6. Majola:
    18 mei 2019
    Marieke’s dansie in haar onsie 🤣🤣🤣
  7. Priscilla:
    19 mei 2019
    Wauw.. nu al zulke mooie foto's 😀
  8. Henriette:
    19 mei 2019
    Ziet eruit als een wereldstad!
    (Met zwarte eekhoorns🤔) Mooi!
  9. Rene en Ingrid:
    20 mei 2019
    Wauw..en dat is nog maar het begin👍
  10. Eric:
    9 juni 2019