Op weg naar Twin Mountain

29 mei 2019 - Carroll, New Hampshire, Verenigde Staten

Weer een reisdag, nu van Littleton Massachusetts naar Twin Mountain New Hampshire. Onderweg willen we nog een kleine hike maken, dus we gaan niet rechtstreeks naar de campground.

Net als de andere reisdagen zien we het landschap weer veranderen. De bergen worden hoger en de loofbomen maken plaats voor naaldbomen. Het wordt vast een beetje saai om te lezen, maar het is zó mooi!!

We gaan wandelen bij de Lost River Gorge. Helemaal verloren issie niet, want voor een 2 kilometer lange hike (met meer dan 1000 traptreden) rekenen we $40 (iets meer dan €35) af en helaas was het dat niet waard. Maar ach, na gister de hele dag zitten en hangen is een beetje beweging prima.

We rijden dwars door de White Mountains naar Conway. Het is een skigebied hier en dat zie je terug in natuurlijk allerlei ski faciliteiten maar ook door de veel resorts, hotels en toeristische winkeltjes. Overal in dit gebied worden we gewaarschuwd voor mooses (elanden) en beren. We hebben er geen één gezien. Zullen we het geluk hebben deze dagen er een te zien of staan die borden er als leuke attractie? Overigens willen alleen toeristen beren zien. Lokale bevolking hier komt ze liever niet tegen en dat is vast met een reden. 😆

Via Conway rijden we naar onze campground. Weer eentje die ons heel goed bevalt. Groen, ruim, rustig en bijzonder vriendelijke medewerkers. Zo worden we hartelijk onthaald en rijdt de eigenaar met een golfkarretje met ons mee om ons te helpen onze plek te vinden en in te parkeren.

Overigens wordt ook op de camping met klem gewaarschuwd voor the wildlife. Zo mag er na 22 uur geen afval meer buiten staan en sluiten ze alle containers af en is op het sanitairgebouw een groot rood pamflet aangeplakt met de waarschuwing dat we in een beergebied zijn. Wordt het dan toch nog spannend?🤔😁

Natúúrlijk stoken we een vuurtje waar hamburgers op gaan, en Smore’s ofcourse. Een chipmunk komt nog even poseren voor de camera. Of zou het ‘m om de pompoenpitjes te doen zijn?😉

1. Majola:
    30 mei 2019
    Nee hoor, helemaal niet saai! Lekker genieten jullie 😉😄
  2. Stefanie:
    4 juni 2019
    Inderdaad, we reizen en genieten graag met jullie mee.