Dummerston Covered Bridge

23 mei 2019 - Dummerston, Vermont, Verenigde Staten

Na een hele dag all American, starten we de dag sunny side up mét bacon 🍳🥓.

Een stevig ontbijt mag vandaag, want we gaan een hike maken de berg op (en af gelukkig!!). Startpunt is bij de Dummerston Covered Bridge. De Covered Bridge is een historische overdekte brug over de West River, gebouwd in 1872. Het is de langste covered bridge in de staat Vermont. Het lijkt wat op een grote houten schuur.

We wandelen vanaf hier door naar de Falls Brook. De wandeling was prachtig, de waterval viel ons erg tegen. Als het een keer echt hard regent hebben ze in Vaassen iets soortgelijks, maar dan voor de deur 🤓💧.

Zodra we de postbode tegenkomen kijken we elkaar aan en nog eens aan en beginnen we allebei tegelijkertijd te lachen. Meneer de postbode zegt ons in het voorbij rijden, zwaaiend vanuit het open raam, vriendelijk gedag. Niets bijzonders zou je zeggen... maar hij zit op de bijrijdersstoel én hij zit alleen in zijn auto 😆. De huizen liggen hier nogal afgelegen en de postbode rijdt aan de ene kant de berg op en stopt de post in de brievenbussen langs de weg. Hij rijdt de andere kant de berg weer af en herhaalt zijn routine. Efficiënt én veilig, zo rijdt hij nooit tegen het verkeer in. Een bijzonder gezicht is het wel 🤪.

Bij de camper terug, liep een oudere man om onze camper en klopte op de deur. Waar we heen gingen, hoeveel tijd we hadden en dat hij mooie fotopunten wist. Hij vertelt over mooie watervallen en poelen een stukje verder op... maar helaas is er maar 1 fotopunt wat wij zouden kunnen bereiken met onze grote camper. Omdat we er toch langsrijden, besluiten we er een kijkje te nemen. Het is een afgelegen stuk bos 🌳🌲. Bij het indraaien van de weg, zien we dat het een dirt road is, een onverharde weg. We mogen met onze camper niet op dirt roads, vinden het zelf ook niet fijn rijden en Linda draait de camper. Op dat moment zien we dat de man het hele stuk achter ons aan is gereden, ook de dirt road op rijdt, draait op hetzelfde punt en ook stopt. Het was dus gewoon een vooropgezet plan om ons naar dit stuk bos te sturen! Maar deze stoere chicks zitten dus gewoon veilig in hun slagschip, onderweg naar iets nieuws....de Aldi!😱

Het blijkt dat de Aldi dus hier ook voet aan land heeft gezet. Natuurlijk nemen we een kijkje. Alleen de naam is hetzelfde, en de grote dozen in de schappen. Verder doet het niet veel denken aan de Europesche variant. Desalniettemin, erg grappig om bekende namen terug te zien.

Morgen rijden we naar Cape Cod. Het is een feestweekend omdat het maandag Memorial Day is. Dat verklaart ook alle vlaggen die we overal zien en de stars en stripes in de supermarkten. We zijn benieuwd of het gaat lukken om wat van de feestelijkheden mee te krijgen!

1. Ben Kers:
    24 mei 2019
    van alle gemakken voor zien heb ik begrepen.
  2. Lammert Smit:
    24 mei 2019
    Wat een leuke verhalen....en leuke plaatjes!

Benieuwd naar het volgende verhaal
  3. Albert Smit:
    Dames...ik ben stikjaloers.
    En geniet mee natuurlijk
  6. Yvonne:
    25 mei 2019
    Die waren jullie mooi te slim af en jullie zijn in ieder geval niet voor één gat te vangen. Veel plezier in Cape Cod!
  7. Eric:
    25 mei 2019
    Nog wel wat gescoord bij de Aldi?
    Be careful!
  8. Majola:
    Fijn feestweekend!!! 🎉🤸‍♀️🇱🇷
  9. Stefanie:
    26 mei 2019
    Hollands gezond verstand zegeviert altijd! 😉