Op weg naar de Green Mountains 馃殣

22 mei 2019 - Dummerston, Vermont, Verenigde Staten

Een reisdag van Taughannock State Park naar de Green Mountains. Best een lange reisdag. Maar een reisdag is 贸贸k een vakantiedag, dus we nemen de tijd, stoppen als we zin hebben en genieten vooral van de rit. Linda rijdt in ieder geval de kleine wegen, doet de parkeermanoeuvres, tollbooth en crosst over de snelweg. Marieke rijdt liever alleen de snelweg. Lekkere brede wegen en lange stukken.聽

Gaandeweg de reisdag verandert het landschap en rijden we echt de bergen in. Het is hier heel groen en de huizen en zelfs de schuren zijn en blijven idyllisch. Wit, rood, groen, soms blauw. Veranda鈥檚 met schommelstoelen, boomhuizen en schommels aan takken van bomen, bloeiende seringen, bloesembomen, bloeiende bloembollen. En dit alles aan grote keurig gemaaide grasvelden die glooiend om het huis liggen. De dorpjes hebben houten kerkjes, meestal wit, winkels hebben ook veranda鈥檚 en overal zijn vlaggen, bloemen en authentieke vintage uithangborden. We rijden bijna door een filmdecor, zo mooi.

Eenmaal op de camping installeren we ons snel en steken de bbq aan. Deze staat bij iedere campingplek, ready to use, alleen nog maar wat kooltjes er in. De eigenaar van de camping laat nog even haar geiten uit omdat ze anders te dik worden (?!!?!). Dat laatste is dan niet helemaal gelukt 馃き馃槵. Als het geen jongetjes waren, zou je denken dat er binnenkort kleine geitjes zouden zijn...馃悙

En na de hele dag Amerika inademen, gaan we nog maar even door met iets typisch Amerikaans, Smore鈥檚. Een kampvuurtoetje. Het bestaat uit een marshmallow, een blokje chocolade en dat tussen twee graham-crackertjes (een soort biscuitje). In onze speciale Smore鈥檚-bbqklem op de bbq de chocolade laten smelten en de marshmallow warm laten worden. Lekkerrrrr!!! 馃構

Foto鈥檚

1. Bettie Jansen:
    Ha stoere dames!
    Leuk om jullie verslagen en foto鈥檚 te zien. Wat is het daar mooi!
    Genietse.
    Liefs Bettie
  2. Ben Kers:
    24 mei 2019
    weer een mooie dag bijgeschreven!!!
  3. Albert Smit:
    Wat een stoere Camper chauffeur
  4. Marianne van Lokven:
    24 mei 2019
    Wat is het genieten van jullie verhalen,en foto's !
  5. R Kers:
    26 mei 2019
    On the Road again.. ;-) gaaf!