Fietsen op Cape Cod

25 mei 2019 - Eastham, Massachusetts, Verenigde Staten

Gister (24 mei) zijn we van Dummerston naar Cape Cod gereden. Om eerlijk te zijn, een saaie rit. Niet veel bijzonders onderweg. Wat altijd wel weer een spannend moment is, is als we eenmaal in de buurt van de campground zijn en we nog niet weten wat we aantreffen. Je ziet dan wel mooie foto’s op het internet als je boekt, maar of dat dan ook klopt.....

Tot nu toe zijn we iedere keer nog blij verrast. Zo ook deze keer. We worden in eerste instantie naar een verkeerde plek gedirigeerd. Eenmaal geïnstalleerd moeten we verkassen want onze camper is te groot voor deze plek. Foutje van de zaak. Voor het ongemak krijgen we 2 zakken hout voor ons kampvuur. Heeeeeel welkom hoor! Want fikkie stoken 🔥 doen we graag.

Gister hebben we ook gelijk fietsen gehuurd want Cape Cod heeft een prachtige bike trail.

En zo stappen we dus nu op onze bikes. Marieke met een mandje en Linda met een pakkendrager. 💪🏼

We fietsen eerst richting Coast Guard Beach. Eerst de zee en het strand zien en ruiken! Hier staat een prachtig oud light house. Een vuurtoren als woonhuis. Hoe cool is dat!?! Het staat leeg en wij voelen een ‘Ik Vertrek’ aankomen😆.

Linda maakt wat foto’s en roept Marieke er bij “snoes, wat is dat?” “Oh, dat is een coyote. EEN COYOTE....??”

We vervolgen onze weg naar Nauset Light Beach, bewonderen de vuurtoren en trappen door naar de Three Sister Lighthouses. Drie identieke vuurtorens op een rij. Voor vandaag hebben wij het licht wel gezien en fietsen naar Orleans.

Fietsen is koffie en gebak hebben we van Frans en Ilona geleerd, dus bij de eerste beste mogelijkheid stoppen we om dit dan ook braaf te doen. Eerste en absoluut de beste. OMG, wat een fantastische cheescake is dit!!! We delen netjes het stuk gebak, zoals we eigenlijk met alles doen wat we hier eten. Vaak zijn de porties erg groot en genoeg voor 2 😋.

Het dorpje Orleans ziet er erg aantrekkelijk uit, gemoedelijke sfeer, leuke winkeltjes. Dus we laten de fiets even staan, wandelen een rondje zodat ook onze billen weer in model komen na al dat gezit op het zadel.

We doen wat boodschapjes en 🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️ terug naar de campground. De tocht gaat langs zee, verschillende ponds (soort poel, ziet er moerassig uit) en zien veel vogels. Linda fiets bijna over een eekhoorn, die net tussen de wielen door sprint en vlak voor ons schiet nog even een joekel van een zwarte rattenslang over het pad 😱.

We vinken vandaag van ons lijstje af:

✅ Slangen

✅ Coyote

✅ Suïcidale eekhoorn

✅ Amerikanen die te dik zijn of misschien beter, te kort zijn voor hun gewicht

✅ Het licht zien

✅ Linda die vrijwillig 28 kilometer fietst

✅ Marieke die nog wel een (heel) stukje verder kon fietsen

✅ Bbq met kip

✅ Zo vaak mogelijk Smore’s eten (note to self: deze nog niet van de lijst schrappen)

1. Albert Smit:
    26 mei 2019
    Mooie tocht van 28 km flink hoor. Van alles meegemaakt, soms met levens gevaar(voor de eekhoorn).
  2. Bettie Jansen:
    26 mei 2019
    Stoere bike chicks!🚲🚲 Ik geniet van jullie verslagen.
  3. Yvonne:
    26 mei 2019
    Klinkt als een leuke dag en een mooie fietstocht. Ik geniet mee met jullie verhalen.
  4. Gert en Jeannette:
    26 mei 2019
    En weer een mooi verhaal, mooi ook dat jullie je zo vermaken!
    Maar om nu direct ook een "ik vertrek" aan te kondigen..🤔
  5. Jolanda:
    26 mei 2019
    Wat een leuke pics en wat een leuke dingen doen jullie!
  6. Gert en Jeannette:
    Neeeeee...geen "ik vertrek"...😬🤪
  7. Ilona:
    26 mei 2019
    Wat een gezellig verhaal! En mooie fietstocht dat begint opeen doe vakantie te lijken!!😂😂
  8. Riek:
    26 mei 2019
    Hallo dames. Ik heb het vanavond in alle rust gelezen en bekeken. En merk dat julie een heel wisselend programma hebben. Kan ook niet anders. Met zoveel kilometers voor de boeg. Maar het is wel erg leuk om zo van uit de verte mee te reizen. En voor jullie zelf ook om later het geheel nog weer te beleven. Elke dag wel iets bijzonders. Met mens,dier,water,natuur,en bouw werken. Eten drinken cultuur en landschap. GEWELDIG !!!!!!
  9. Henriette:
    27 mei 2019
    Mooie lijst ✔️!! (Met uitzondering van de slang dan😳) Lekker doorfietsen 🚲!