Finger Lakes

20 mei 2019 - Taughannock Falls State Park, New York, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar de volgende camping, Taughannock Falls State Park bij de Finger Lakes. Dit zijn een aantal meren die lijken op vingers, je bedenkt het niet....🤪

Marieke start de dag met een hardloopsessie terwijl Linda het ontbijt klaar maakt. Douchen en vervolgens maken we alles klaar om te gaan rijden. Dat betekent alles afkoppelen, de vuilwatertanks in de riolering leeglaten lopen, alle losse spullen opruimen zodat ze niet door de camper rollen en de slide-out weer terug, navigatie aan en voorzichtig met ons slagschip de campingplek verlaten zonder bomen of picknicktafels mee te nemen.

We nemen de brug over de Niagara Falls, scoren een nieuwe stempel in ons paspoort en rijden 🇺🇸 in. Het valt ons gelijk op dat we in een ander gebied terecht gekomen zijn. Stonden er net nog kapitale villa's, nu zijn er veel oude en vervallen huizen, het wegdek is slecht.

Ook valt ons de hele rit op dat het nationale MOW YOUR LAWN DAG is. Iedereen is aan het grasmaaien.

Vast bij wet geregeld🤓. Net zoals dat je verplicht bent om je lichten aan te doen als je je ruitenwissers gebruikt, je moet opletten als er blinde of dove kinderen in de buurt wonen en of je je gordel moet dragen. En dit alles wordt met borden langs de weg aangekondigd “buckle up! It’s the law” of “Blind Child zone, pay attention, it’s the law”.

Geleidelijk verandert het landschap. Groener, glooiender en minder verval. Idyllische Amerikaanse wijken, met trotse Amerikaanse vlaggen, veranda’s met schommelstoelen.  Kijk maar bij onze filmpjes 🎥 🎬.

Langs de kant van de weg ligt erg veel poep valt ons op. De ‘boosdoener’ van de poep is snel gevonden. In dit gedeelte wonen veel Amish people. Zij gebruiken nog paard en wagen in plaats van een auto . Ook ploegen zij nog op de ouderwetse manier met een ploeg en 8 paarden (filmpje, stiekem gemaakt, want eigenlijk willen ze dat niet 🤫). Het is dus de Amishpaardenpoep die wij gezien hebben.

We spotten verder veel kalkoengieren, herten maar ook een bever die langs de kant van de weg zich nog net bedenkt om niet voor ons slagschip over te steken.

Deze regio staat bekend om de wijngaarden en we passeren er verschillende. We stoppen bij zo’n Vineyard, kopen na een wijnproeverij de juiste wijn en gaan op advies van de wijnboer door naar een kaasboerderij. Marieke blij, Linda blij😋

Onze camping ligt in een state park. Nadat onze camper op haar plek staat, maken we daarom nog een korte hike. Via de de trail komen we bij de waterval Gorges. Een waterval van 66 meter hoog.

De natuur loopt hier iets achter in vergelijk met Nederland, er is nog veel bloesem en fris groen aan de bomen.

In dit gebied is bijna geen bereik voor onze mobiele telefoons en er is ook geen wifi op de campground. We gaan dus vandaag en morgen offline...📴📵

1. Albert Smit:
    23 mei 2019
    Wat een belevenis dat grote in de natuur, en tot de kleinste details is er wonderbaarlijk die reis.
  2. Ilona:
    23 mei 2019
    Gezellig om weer iets te horen en vooral te bekijken! Want wat is het mooi daar. Jammer van die doven en blinden dat ze dat niet mee krijgen!! 😂😂 en een 🥂 voor de ontspanning is natuurlijk super!!
  3. Eric:
    9 juni 2019