Niagara Falls, ter land, ter water en in de lucht

19 mei 2019 - Niagara Falls, Canada

Vroeg op, we worden bij onze campground opgehaald door een gids die ons 6 uur lang alle ins en outs van de falls gaat laten zien. We starten met een wandeling achter de watervallen.

Een lift brengt ons door een 125 ft diepe schacht naar beneden. Hier kun je op verschillende plekken achter de watervallen staan. We krijgen dé Niagara Falls outfit, een poncho. Niet alleen super hip en Instawaardig, ook erg noodzakelijk wil je niet heel nat worden.

Erg indrukwekkend om achter al dat watergeweld te staan. Want wat komt het water met kracht naar beneden.

Onze gids rijdt ons verder rond en vertelt het een en ander over de omgeving, over daredevils die de watervallen hebben getracht te trotseren, over flora en fauna. Al pratend rijden we het terrein op van het helikopterplatform.

We gaan de lucht in!!!! We zijn met een groepje van zes. In de helikopter zijn zeven plaatsen, één voor de piloot, twee naast de piloot en vier achterin. De steward bepaalt wie waar mag zitten. De mannen in onze groep zijn er heilig van overtuigd dat de vier vrouwen achterin zitten. Guess again. Wie zitten er op de eerste rij?? Juist ja, WIJ!! Whoohooow!

En wederom, een geweldige en indrukwekkende ervaring. De Niagara Falls vanuit de lucht. Het is schitterend weer, warm, zonnig met hier en daar een wolkje aan de blauwe lucht en het waait niet zo hard. Goed weer om te vliegen dus.

De piloot vliegt diverse malen over de 3 watervallen: de American Fall, de Bridal Veil Fall en de Horseshoebend Fall. De helikopter heeft voorin, waar wij zitten dus (!!!!) een glazen vloer én dak. Hierdoor hebben we een fantastisch uitzicht op al het natuurgeweld rondom ons.

Het water heeft verschillende kleuren. Dat komt door de verschillende kleuren gesteenten. De kleuren veranderen ook met de jaren, want de lagen slijten uit. De Falls zijn daardoor ook heel langzaam in beweging. Stuiterend van enthousiasme komen we uit de helikopter.

De gids brengt ons verder naar Skylon Tower. Een hoge toren vanwaar je uitzicht hebt over de Falls als je in de gele lift naar boven gaat en natuurlijk ook wanneer je op het observatiedek staat. Dat dek is ook een restaurant waar we lunchen. Grappig om te weten is dat er geen overheidsgeld naar de Falls gaat. Ze betalen alles zelf van alle inkomsten die ze hebben uit excursies maar ook bijvoorbeeld van de vele souvenierswinkels. Al het onderhoud, aanleg van tuinen en zelfs de politie wordt door henzelf geregeld en bekostigd. En die politie is hard nodig want er komen ongeveer 12 to 14 miljoen bezoekers per jaar. Niagara Falls heeft zelfs overigens maar 19.000 inwoners.

Na de lunch rijdt de gids, Vince, ons naar de boot de Hornblower. Want we gaan vandaag ook nog het water op om naar de watervallen te varen. En weer krijgen we die Instawaardige outfit, de poncho. Vince fluistert ons nog snel even in dat we rechtsonder op de boot moeten gaan staan en alle andere toeristen naar het bovendek moeten laten rennen. Dichtbij de watervallen merken we wat hij bedoelde. Terwijl wij, met wel wat water vergelijkbaar met een regenbui, onze ogen uitstaan te kijken naar al dat water dat hoog boven ons naar beneden valt, horen we gegil en geschreeuw boven ons. Het hele bovendek staat letterlijk in een wolkbreuk en kunnen dus niets meer zien door al dat opspattend water van de watervallen.

Thanks Vince! Goede tip.

Vince brengt ons terug naar de campground, we klappen onze stoeltjes uit, porren een vuurtje op en eten als echte happy campers een worstje van het vuur.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bettie Jansen:
    20 mei 2019
    Ha meiden. Wat een spectaculaire ervaring! Zelfs met de helikopter en VIP plaatsen. Gave foto’s.
    Ik kijk uit naar de volgende ervaring.
    Groetjes Bettie
  2. Ilona:
    20 mei 2019
    Nou dat is een fantastisch begin!! En wat een prachtige foto’s! Dat is genieten.
  3. Majola:
    Wat zijn jullie aan het genieten! Heerlijk. En dit is nog maar het begin!! 😄
  4. Rob:
    Heeeeeel vet! :D
  5. Yvonne:
    20 mei 2019
    Keigaaf, en dit is nog maar het begin! Leuk om jullie zo te zien genieten...keep up the good things!
  6. Henriette:
    Supermooi!!!
  7. Mariska:
    20 mei 2019
    Wauw het is nu al gaaf! Wat een super mooie plaatjes. Wel back-ups maken hoor!
    Nou genietse
  8. Joscha:
    21 mei 2019
    Ik ben echt zo NIET jaloers! 🙃
  9. Stefanie:
    23 mei 2019
    Wow zeg, wat is het mooi!