North Rim Trail Hike

21 mei 2019 - Taughannock Falls State Park, New York, Verenigde Staten

Op tijd op, we gaan een hike maken en gaan via de North Rim Trail naar de South Rim Trail. Een wandeling om en over de waterval die we gister van onder al hadden bekeken. Het is een mooie wandeling met zo hier en daar een best pittige klim. Maar het uitzicht over de watervallen, het meer op de achtergrond, al het frisse groen en de vele vogels die we zien, maken het de klim wel waard. Nadat we de South Rim afdalen, lopen we naar het meer.

Al het water van de watervallen die we zojuist hebben bekeken, komen uit in de Taughannockcreek, en deze creek komt weer uit in het Cayuga Lake. Een enorm groot meer. Cayuga was een Indianenstamen, zij gaven de watervallen de naam Taughannock, wat Grote Watervallen In Bos betekent.

Wij vinden de Indianen niet bijzonder creatief in het bedenken van namen 🤭.

Langs het meer is een groot grasveld, met talloze picknicktafels. Naast iedere tafel staat een barbecue. Want Amerikaan en bbq zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dus daar waar het kan, staan ze te grillen. Taughannock State Park helpt ze daarom een handje mee. Bij de kiosk wordt naast houtskool ook een verscheidenheid aan vlees en sauzen verkocht.

En als je op schoolreis gaat, dan zorgt iemand van de school wel voor een enorme bbq en legt zoveel kaas op de burger 🍔, zodat je zeker weet dat je er lekker dik van wordt waardoor dikke Amerikaan een pleonasme is geworden 😆.

Wij lunchen gezond, met een (volkoren🤓) wrap, op een bankje aan het meer in de zon. Linda spot een hele groep ganzen met kuikens en haalt haar fotogravenhart op aan alle fluffyness 🐥 dat rond spartelt. Heerlijk om eindelijk eens tijd en rust te hebben om heel geduldig foto’s te maken, net zolang tot dat ene perfecte plaatje.  Na 300 foto’s (niet echt dé perfecte, maar wel lief) wandelen we terug en op de teller staat nu 12 kilometer. Lekkere hike dus!

Marieke is nog niet al haar energie kwijt en doet haar eigen Crossfit Camping WOD. Voor de kenners een 15 AMRAP met 12 overhead lunges met een 5 liter (gevulde) watercan, 40 single unders en 6 squats met weerstandsband. Score is 534 🏋🏻‍♀️. Prima vakantiescore.

Calorieën voor vandaag verbrandt, bbq kan aan voor een superlekker broodje hamburger.

1. Mariska:
    23 mei 2019
    Goeiemorgen dames van het goede leven.
    Wat een gave vakantie zeg! Had alleen begrepen met campertje beetje rondtoeren, niet een villa op wielen. Zag trouwens geen zwembad of vonden jullie dat te overdetop om te filmen haha.
    En Marieke, mooie buitenyogo plekken zeg. Het ziet er echt super gaaf uit.
    Enjoy your day
  2. Ben Kers:
    23 mei 2019
    Ziet er prachtig uit. Geniet ervan
  3. Gert en Jeannette:
    23 mei 2019
    Wat gaaf allemaal zeg🤠...en wat een discipline...zelf in de vakantie sporten😅... Erg mooie fotoos ook👍
    Laat t volgende verhaal maar weer komen hoor...🌝
  4. Jolanda:
    23 mei 2019
    Prachtige foto’s en wat een mooie natuur!
  5. Ilona:
    Wat een mooie foto’s! En Marieke heel stoer.👌